Reklama jest obecnie tak powszechna, że większość konsumentów ma jej po prostu dość. Jak dotrzeć do klienta, który nie zwraca uwagi na spoty telewizyjne i radiowe, unika banerów i dba o to, żeby cały czas mieć włączonego adblocka? Z odpowiedzią przychodzą trendy, takie jak animacje reklamowe, które cały czas zyskują na popularności. Co sprawia, że firmy i widzowie je uwielbiają?

Animacje reklamowe

Reklama przybiera coraz to oryginalniejsze formy, wszystko po to, żeby jak najskuteczniej dotrzeć do odbiorcy. Animacje reklamowe znane są już od długiego czasu, jednak dopiero niedawno stały się urozmaiconą alternatywą klasycznych przekazów. Reklamy animowane są krótkimi, trwającymi około 30 sekund i prostymi seriami nieskomplikowanych obrazków. Jest to elastyczna forma przedstawienia treści zgodnych z Twoimi oczekiwanymi, pozwalająca na wykreowanie dowolnego świata, przyciągającego uwagę widza.

Dla kogo?

Dla każdego! Produkcja animacji reklamowych pozwala na przedstawienie oferty w ciekawy i angażujący sposób, który sprawdzi się zarówno przy produktach codziennego użytku, jak i kampaniach społecznych!

Gdzie?

Materiał promujący w formie animacji możesz umieścić w:

  • Telewizji;
  • Internecie;
  • Stoiskach na targach i konferencjach;
  • Nośnikach przestrzeni miejskich;

Co możesz zyskać?

  • Pozytywne nastawienie odbiorców, wynikające z animowanej formy, przywołującej czasy błogiego dzieciństwa;
  • Budujesz rozpoznawalność firmy;
  • Wyróżniasz się na tle konkurencji;
  • Angażujesz widzów – zdobywasz ich zainteresowanie i zachęcasz ich do rozpowszechniania;
  • Przekazujesz w przystępny sposób treści o dowolnym poziomie trudności;

Ile?

Koszty zależą od stylu animacji, budżetu firmowego i rodzaju reklamowanego produktu. Dokładną ofertę sprawdzisz tutaj: https://flipside.pl/animacje-reklamowe/. Animacje często umieszczane są na stronach, gdzie użytkownicy mogą je oglądać, udostępniać w mediach społecznościowych, na innych stronach internetowych i blogach. Dzięki temu poniesione koszty szybko się zwrócą, i to z nawiązką!

Jak?

Animowany świat przenosi widza w ciekawą historię, zawierającą elementy, które pozwalają mu wczuć się w przedstawione wydarzenia. Wykorzystuje się tu:

  • Intrygującą opowieść;
  • Emocje bohaterów;
  • Efekty wizualne i dźwiękowe;

Ograniczeniem jest wyłącznie Twoja wyobraźnia. Daj ponieść się kreatywności – im oryginalniejsza historia, tym ciekawsza. Praktycznym argumentem jest prosta modyfikacja i łatwa adaptacja do poszczególnych grup docelowych, rodzajów produktów i kanałów komunikacji.

Animacja w reklamie

Jak w 30 sekund zainteresować klienta i zwrócić jego uwagę na reklamowany artykuł? Przede wszystkim zadbaj o przygotowanie i przemyśl, co najistotniejszego powinna zawierać animacja. Z pewnością powinieneś zastanowić się, do kogo kierujesz przekaz – im dogłębniej poznasz swoją grupę docelową, tym lepiej dopasujesz poszczególne elementy do ich preferencji.

Elementy

Estetykę przekazu zapewniają:

  • Kreatywny scenariusz;
  • Jakościowe grafiki;
  • Wciągająca narracja;
  • Linia melodyczna;
  • Warstwa tekstowa;
  • Angażująca animacja;
  • Charakterystyczne i specyficzne detale, zapadające w pamięć ułatwią identyfikacje oraz późniejsze przywołanie i odtworzenie przekazu. Mogą to być celowe zabiegi, np. błędy ortograficzne czy nowo powstałe słowa. Ważny jest tu element zaskoczenia, podkreślający indywidualizm i wyjątkowość przekazu.

Nie wolałbyś, żeby ten został przedstawiony w formie animacji? Jeśli chcesz wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji, zależy Ci na prostej i ciekawej formie, elastyczności i łatwej modyfikacji to animacje reklamowe są dla Ciebie!

Animacje reklamowe – czy to dobry sposób na reklamę?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here