Kampanie AdSense, czyli reklamy w wyszukiwarkach, to popularny sposób promowania e-biznesów. Sprawdzają się zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych. Zalet takiego rozwiązania jest sporo. Warto je poznać, zanim ewentualnie zdecydujemy się na taki rodzaj promocji.

Reklamy w wyszukiwarkach dla każdego

Trudno sobie wyobrazić surfowanie w Internecie bez używania wyszukiwarek. Najpopularniejsza z nich, czyli Google, codziennie notuje setki milionów zapytań na dowolny temat. To, co jednym pomaga znaleźć właściwy produkt lub usługę, dla innych może stać się doskonałym narzędziem promocji. Google AdSense to system reklamowy firmy Google. Przy jego pomocy możliwe jest wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania przy pomocy zarówno linków sponsorowanych, jak i reklam w sieci reklamowej. Popularne reklamy w wyszukiwarkach najczęściej funkcjonują w systemie PPC (ang. pay per click). Oznacza to, że zleceniodawca płaci za reklamę dopiero wtedy, gdy ktoś ją kliknie.

Loteria z algorytmami

W jaki sposób jest wyświetlana reklama w wyszukiwarkach? Wystarczy wpisać odpowiednie słowo kluczowe. System AdSense niejako na zasadzie aukcji pokazuje nam dostępne oferty. Nie zawsze są to propozycje z największą stawką (choć jej wysokość jest istotna). Wiele zależy od dodatkowych czynników jak lokalizacja użytkownika, czas wyszukiwania. Algorytmy przerabiają wszystkie dostępne opcje, a internauta nie ma pojęcia, jak skomplikowany mechanizm odpowiada za to, co za chwilę zobaczy. Skuteczny marketing w wyszukiwarce opiera się na odpowiednio dobranych słowach. To one decydują o powodzeniu bądź nie procesu wyszukiwania. System AdSense wskaże, jakie słowo kluczowe „zarabia” w konkretnej branży.

Zalety korzystania z Google AdSense?

Kiedy warto sięgać po reklamy w wyszukiwarce? Na pewno wtedy, gdy zależy nam na mierzalnych efektach. Łatwo sprawdzić, które słowo lepiej się konwertuje. W ten sposób szybciej dociera się też do wybranej grupy docelowej. Reklama tego typu dobrze sprawdza się w biznesach o zasięgu lokalnym lub globalnym. Łatwo ją edytować, nanosząc ewentualne poprawki. To doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają konkretny cel – system Google już na starcie kampanii proponuje aż trzy cele do wyboru. Jest to nastawienie się na lepszą sprzedaż, zachęcanie klientów do wyrażenia zainteresowania produktami lub chęć wygenerowania większego ruchu w wyszukiwarce.

Słowo ma znaczenie

Chcąc idealnie dobrać słowa kluczowe, warto myśleć jak użytkownik sieci. Słowa kluczowe to pojedyncze wyrazy lub ciąg kilku słów, które wpisuje się do wyszukiwarki. Frazy bardziej ogólne niekoniecznie zaprowadzą klienta pod nasz adres. Warto więc sięgać po bardziej precyzyjne i dokładne frazy, związane z konkretną branżą. Zamiast określenia „gadżety reklamowe” można używać od razu słów „kalendarze reklamowe”. Najlepiej mieć mały zapas, czyli grupować słowa w kategorie, które później przydają się przy ewentualnych zmianach. Google AdSense oferuje bezpłatne narzędzie – Planer Słów Kluczowych. Dzięki niemu łatwiej znaleźć właściwą frazę.

Reklama AdSense pokazuje konkretną stronę internetową. Warto jej wygląd i treści, jakie zawiera starannie zaplanować. Wygląd strony wpływa na wynik jakości oraz to, czy użytkownik skorzysta z naszej oferty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj