Pozycjonowanie stron internetowych jest aktualnie najtańszą i najskuteczniejszą formą reklamy. Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na tym, żeby poprawić widoczność swojej strony www lub sklepu internetowego, powinien mieć świadomość, że pożądane efekty można osiągnąć tylko poprzez odpowiednie pozycjonowanie. Możemy sprzedawać najwyższej jakości produkty lub pełnić wysokiej klasy usługi, ale jeśli nasza witryna nie będzie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, możemy cierpieć na niedobór klientów. Na szczęście wcale nie musi nam to grozić. Pomóc może nam agencja SEO. Specjaliści zadbają o to, by nasza oferta trafiła do nowych klientów, a dokonają tego właśnie poprzez poprawę pozycjonowania strony.

Pozycjonowanie stron internetowych Opole – na czym właściwie polega pozycjonowanie?

Należy zacząć od tego, że pozycjonowanie stron internetowych zależy od lokalizacji, możliwości klienta, a także od tego, w jakiej branży działa firma. Pozycjonowanie może być lokalne, np. jeśli zależy nam, żeby nasze usługi dostępne były przede wszystkim na terenie Opola, ale też globalne, czyli takie, w którym usługami celujemy w cały kraj. Żeby pokazać, na czym polega ta różnica, warto posłużyć się przykładem – jeśli np. w wyszukiwarkę wpiszemy frazę „gabiony”, otrzymamy konkretne wyniki i Google wyświetli nam strony internetowe firm, proponujących takie produkty. Jeśli natomiast wpiszemy frazę „gabiony Opole”, wyniki wyszukiwania będą zupełnie inne. Dlaczego, skoro właściwie chodzi nam o to samo? Otóż dla algorytmów internetowych te frazy całkowicie się od siebie różnią. Google inaczej traktuje nawet liczbę pojedynczą i mnogą. I tak, jeżeli nastawiamy się na działanie lokalne, pozycjonujemy stronę na pobliskie miejscowości, jeśli natomiast interesuje nas pozyskanie klientów z całej Polski, pozycjonujemy zarówno na frazy lokalne, jak i ogólne. Świadomość tych zasad jest bardzo pomocna i tylko posiadając odpowiednią wiedzę, jesteśmy w stanie zadbać o skuteczne pozycjonowanie naszej strony www.

Audyt, czyli ważny element procesu pozycjonowania stron www

Żeby właściwie zabrać się za pozycjonowanie stron internetowych, należy najpierw wykonać audyt. Mówiąc najprościej, audytem nazywamy analizę strony internetowej naszej (oczywiście, jeśli ta już istnieje), konkurencji, ale i całej branży, w której działa nasza firma. W oparciu o audyt możemy zająć się pracą właściwą, czyli wzbogacaniem naszego serwisu lub sklepu internetowego o odpowiednie treści, linki i słowa kluczowe. Służą one do tego, by generować ruch, przede wszystkim od klientów z intencją zakupową. Oznacza to, że powinniśmy celować w słowa kluczowe takie, jak np. „serwis hydrauliki siłowej Opole”, zamiast „jak naprawić siłowniki hydrauliczne”. Użyta fraza od razu wskazuje na to, że intencją klienta nie jest samodzielna naprawa, a poszukiwanie firmy, która będzie w stanie zaproponować mu swoje usługi w zakresie naprawy podzespołów, które uległy awarii.

Optymalizacja strony internetowej – teksty SEO i link building

Skuteczne pozycjonowanie stron zależy od kilku czynników. Jednym z nich jest poprawne użycie linków prowadzących do odpowiednich stron. Ważny jest tu podział na linki dofollow i nofollow. Te pierwsze mają za zadanie „przekazać moc” do strony, windując ją w górę. Są one odnośnikami prowadzącymi do wartościowych witryn – dzięki nim nasza strona wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Linki nofollow z kolei nie mają aż takiej wartości dla wyszukiwarki. Jednak ich użycie redukuje ryzyko, że nasza strona zostanie zidentyfikowana przez roboty jako sztucznie promowana. Nofollow nie muszą jednak występować w dużej liczbie.

Oprócz linków, niezbędne jest użycie adekwatnych treści. Copywriterzy pracują nad tekstami, dbając o odpowiedni dobór słów kluczowych. Jeśli tekst jest nimi odpowiednio nasycony, strona nabiera mocy i jej pozycja w wyszukiwarce Google rośnie. Rzecz jasna, stworzenie dobrej i wartościowej treści to nie bułka z masłem. Nie wystarczy upchnąć w tekście dużej liczby fraz kluczowych, a ci, którzy tak myślą, raczej nie powinni spodziewać się dużych sukcesów w zakresie pozycjonowania.

Bardzo ważna jest również optymalizacja – musimy tak zaprojektować stronę internetową, aby ładowała się szybko i nie zawieszała się. W przeciwnym wypadku klient szybko straci cierpliwość i poszuka potrzebnych mu produktów lub usług na stronie konkurencji. Można tu postawić pytanie, jak w takim razie zadbać o optymalizację. Pomocne w tym będzie przede wszystkim tworzenie wartościowych treści z odpowiednio rozłożonymi słowami kluczowymi, użycie dobrych linków oraz odpowiednie postawienie strony. Jeśli nie potrafimy sami o to zadbać, nie ma problemu – wystarczy zgłosić się po pomoc do agencji SEO, która z pewnością pomoże nam w kwestii zarówno pozycjonowania lokalnego, jak i globalnego.

Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj